24.4.15

Αναρωτηθήκατε ποτέ τι είναι η Ψυχή, τι είναι το πνεύμα;

Θα ήθελα μαζί σας να μοιραστώ δύο ερωτήματα, τα οποία, ίσως να μην έχετε σκεφτεί, αλλά ακόμα και εάν τα έχετε σκεφτεί να μη μπορείτε να πάρετε ακριβείς απαντήσεις και να....
αιωρούνται διάφορες ερμηνείες. Έχουμε ακούσει κατά κόρον τη λέξη ΨΥΧΗ και τη λέξη ΠΝΕΥΜΑ, μάλιστα στη χριστιανική θρησκεία μια ημέρα του χρόνου εορτάζεται η ημέρα του ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ, άραγε πόσοι από εμάς τους χριστιανούς γνωρίζουμε τί είναι το πνεύμα και τί είναι η ψυχή ακόμα και στην αγγλική γλώσσα που είναι φτωχή από λέξεις, υπάρχουν ξεχωριστές λέξεις για την ψυχή και το πνεύμα. Πιστεύω ότι ξεχωρίζοντας και γνωρίζοντας τί είναι... η ψυχή, πώς εκδηλώνεται και τί πρεσβεύει και αντίστοιχα τί είναι το πνεύμα, πώς εκδηλώνεται και τί πρεσβεύει, να αρχίσει να ξετυλίγεται σιγά σιγά ο μίτος της Αριάδνης. Δηλαδή, σιγά σιγά σ' αυτά τα μοναδικά ερωτήματα θα πρέπει εμείς οι άνθρωποι να γνωρίζουμε απαραίτητα την απάντηση τους. Δηλαδή: προέλευση, διαχείριση, προορισμός και κατ' αυτόν τον τρόπο θα πετυχαίνεται έστω και αργά, ο λόγος της ύπαρξης μας σ' αυτήν τη διάσταση και όσο και αν προσπαθεί η ύλη να μας πλανέψει με τα υλικά αγαθά της, γνωρίζοντας εμείς, ψυχή, πνεύμα, προέλευση, διαχείριση, προορισμός, είναι βέβαιο ότι όλο και λιγότερο, όλο και λιγότερο έως κάποια στιγμή να μη μας πλανεύει καθόλου, γιατί πιστεύω ότι και ο τελευταίος άνθρωπος αυτού του πλανήτη, δεν μπορεί να μην είναι απόλυτα γνώστης, ό­τι υπάρχει ημερομηνία λήξης των υλικών αγαθών και κάποια στιγμή της ζωής του αντίστοιχα, να μην αντιληφθεί ότι τα πνευματικά αγαθά, ο πνευματικός πλούτος δεν έχει ημερομηνία λήξεως ··· Όταν οι ρίζες της πνευματικής γνώσης είναι πραγματικές και αληθινές, τίποτα μα τίποτα δεν μπορεί όχι μόνο να τις ξεριζώσει ούτε καν να τις αγγίξει. O ίδιος ο ιδρυτής της θρησκείας μας ΚΗΙΧ, τον οποίο προσπάθησε να τον πλανέψει ο διάβολος [μιλάμε βέβαια για υλικές παροχές], τίποτα δεν κατόρθωσε. Φυσικά, εκεί θα απαντήσουμε ότι μιλάμε για τον ίδιο το ΛΟΓΟ και ΥΙΟ του ΘΕΟΥ, αλλά, αδέλφια μου αυτό ισχύει για όλους μας, εάν οι ρίζες της πνευματικής γνώσης είναι πραγματικές και αληθινές και εμείς το ίδιο θα έχουμε σαν στάση στην πλάνη της ύλης. Εξάλλου γνωρίζουμε πολύ καλά τα λόγια του κ. ημών Ιησού Χριστού: ότι "εάν πιστέψετε λίγο σε αυτά που σας λέγω και εσείς οι ίδιοι θα μπορέσετε να μετακινήσετε βουνά"... Γι' αυτό από μόνοι σας προσπαθήστε να επεξεργάζεστε σε βάθος και με ήθος ότι σάς προσφέρει η ύλη. Μην ξεχνάτε το κουτί της Πανδώρας, μην ξεχνάτε ότι όταν η ύλη θέλει να σας πλανέψει, θα παρουσιασθεί με κάτι ωραίο, ενδιαφέρον και προκλητικό και όταν βέβαια η γνώση για ψυχή και πνεύμα και για τα ερωτήματα προέλευση, διαχείριση, προορισμός είναι ΜΗΔΕΝ τότε αρχίζουν τα ΔΕΙΝΑ. Υπάρχει στο αέτωμα των Δελφών, ίσως η κορυφαία ρήση που μας έχει δοθεί παρακα­ταθήκη από την εποχή που η ανύψωση και η πνευματική εξέλιξη του ανθρώπινου γένους εί­χε δοθεί σαν θρησκεία μέσω των δώδεκα θεών το [ΓΝΩΘΙ ΕΑΥΤΟΝ]. (Να γνωρίσεις τον εαυτό σου και να μάθεις ποιος είσαι). Τι μοναδικό ρητό·.. Αυτοί που το έδωσαν και το έγραψαν, σίγουρα ήξεραν τι εννοούσαν. Όμως πώς μπορούμε εμείς σήμερα να γνωρίσουμε τον έσω εαυτό μας και βέβαια πόσο δύσκολο έως ακατόρθωτο είναι να μπορέσουμε να αντιληφθούμε το γνώθι εαυτόν, πόσο σε συγκλονιστικό έσω - βάθος της δημιουργίας θα μπορούσαμε να φθάσουμε;·.. Γι' αυτό αδελφές - ψυχές ας προσπαθήσουμε να βρούμε τον τρόπο και να γνωρίσουμε τον έσω εαυτό μας μέσα από τις διδαχές των διδασκάλων του εσωτερισμού και των μοναδικών συγγραμμάτων τους. Πνεύμα και Ψυχή Αρχίζοντας και ανεβαίνοντας σιγά σιγά τα σκαλοπάτια προς τα έσω, έχουμε να πούμε και να κατανοήσουμε τα εξης. Όπως προαναφέραμε, όλοι ομιλούμε για ψυχή και για πνεύμα και είμαστε υποχρεωμένοι να αρχίσουμε να διαχωρίζουμε και να κατανοούμε, τι είναι το πνεύμα και τι είναι η ψυχή. Μόνο όταν ξέρουμε το τι αντιπροσωπεύει το καθένα, τότε, σιγά σιγά, αρχίζουμε να μαθαίνουμε για τα έσω... Όταν μιλάμε για εσωτερισμό, πάρα πολλοί άνθρωποι ομιλούν σαν κάτι το αστείο, το περιττό, το μη ενδιαφέρον. Αυτά βέβαια, εί­ναι τα παιχνίδια του υλικού κόσμου. Δηλαδη, να ενδιαφερόμαστε για τα έξω, για τα εξωτερικά δρώμενα, τα πλούτη, τις απολαβές, την εξωτερικη εμφάνιση του ανθρώπου και καθόλου να μην ενδιαφερόμαστε, από πού έχουν προέλθει όλα αυτά, ποιος εί­ναι ο λόγος που δημιουργηθηκε η ύλη με όλες τις εκδηλώσεις της και κατ' επέκταση να μην ενδιαφερόμαστε με ότι έχει να κάνει με το ανθρώπινο γένος, από που ηρθε και κυριότερα, γιατί ηρθε στον κόσμο της ύλης. Πόσο οξύμωρο και αστείο ταυτόχρονα είναι... Δηλαδή, έχουμε οδηγηθεί σχεδόν, να πράττουμε όπως τα ζώα, χωρίς να σκεπτόμαστε, χωρίς να αναλύουμε, απλά να οδηγούμαστε σε σκέψεις και πράξεις, που ορίζει μόνο η ύλη, δηλαδη ότι μας προσφέρεται και βλέπουμε με τις πέντε ψωρό-αισθησεις μας και τίποτα πιο πέρα. Και το πιο φοβερό σ' αυτη την περίπτωση, είναι ότι μόνο ο άνθρωπος, μόνο το ανθρώ­πινο γένος, έχοντας αναλυτικό νου [ΔΙΑ], γνωρίζει ξεκάθαρα από την ημέρα που αρχίζει να λειτουργεί η λογικη του, ότι ο χρόνος ύπαρξης του στον κόσμο της ύλης, είναι ξεκάθαρα συ­γκεκριμένος. Κάτι το οποίο, φυσικά, δεν το γνωρίζουν τα υπόλοιπα βασίλεια [ζωικό- φυτικό-ορυκτό]. Και παρά το ότι υπάρχει αυτό το συγκλονιστικό γεγονός -ότι ο χρόνος ύπαρξης του ανθρώπου στον κόσμο της ύλης, είναι συγκεκριμένος- και το γνωρίζει ο άνθρωπος, εντούτοις σε ό,τι του προσφέρει η ύλη, το αποδέχεται σαν να είναι κάτι το παντοτινό... Μόνο η ανάλυση των γεγονότων και γενικά η ανάλυση των δρώμενων από εσωτερική σκοπιά, μπορεί να μας οδηγήσει σε καθαρή σκέψη, άποψη και πράξη των γήινων και ταυτόχρονα υλικών υποτιθέμενων προβλημάτων... Συνεχίζοντας να εξηγούμε την ερμηνεία των λέξεων πνεύμα και ψυχή, έχουμε να πούμε τα εξης: Πρώτον, όταν αναφερόμαστε στη λέξη πνεύμα, μιλάμε για το κομμάτι εκείνο, το οποίο έχουμε ατομικά όλοι οι άνθρωποι και είναι, κομμάτι [ΤΡΙΜΜΑ] απο το απόλυτο ΠΝΕΥΜΑ, που είναι ο δημιουργός μας, ο πλάστης μας, ο ΘΕΟΣ μας. Επίσης, είναι το κομμάτι εκείνο, το οποίο μέσα από τις αλλεπάλληλες σαρκώσεις μας, προσπαθούμε να δημιουργήσουμε -μέσα από τη διαχείριση των εμπειριών μας- εκείνη την εξέλιξη, ώστε μετά, να μας δοθεί η δυνα­τότητα να ενωθεί το κομμάτι του πνεύματος μας, με τον πατέρα μας και δημιουργό μας θεό. Είναι η αιτία, που όταν ειμαστε σαρκωμένοι, ένα 80%, λαμβάνουμε αυτό που έχουμε κά­νει στη συγκεκριμένη σάρκωση. Δηλαδη, όπως ο θεός αντιπροσωπεύεται, εκδηλώνεται, με τελειότητα, αγάπη και απόλυτη δικαιοσύνη, έτσι και το κομμάτι του πνεύματος, που βρίσκεται ατομικά στον κάθε άνθρωπο, αδυνατεί να δεχθεί πράξεις που αντίκεινται στις εκδηλώσεις του δημιουργού μας και έτσι έχει σαν αποτέλεσμα, αυτό το οποίο βλέπει, σε οποιοιδήποτε σημείο του πλανήτη και αν ευρίσκεται, αντίστοιχα να εκδηλώνεται.. Σαν κομμάτι πνεύματος, δεν διαχειρίζεται τις καταστάσεις, και έχουμε προαναφέρει ό­τι μέσα στους τρεις νόμους του πατέρα μας προς εμάς τους ανθρώπους, υπάρχει το ελεύθερο της βούλησης, γι' αυτό λοιπόν, δεν συμμετέχει στις πράξεις μας, όμως συμμετέχει σε αυτό που είναι. Δηλαδή να απονέμει την απόλυτη δικαιοσύνη και η δικαιοσύνη αυτή δεν έχει να κάνει με τιμωρία παρά μόνο με εξέλιξη... Το κομμάτι αυτό του πνεύματος, που βρίσκεται ατομικά στον κάθε άνθρωπο, καθίστανται στην περιοχή του κεφαλιού μας στο επάνω σημείο, εκεί ακριβώς που όταν γεννιέται ο άνθρωπος, το σημείο αυτό είναι μαλακό και δεν έχει κλείσει το οστούν. Σε εκείνο ακριβώς το σημείο, υπάρχει το ατομικό κομμάτι πνεύματος του κάθε ανθρώπου και όπως αναφέραμε, υ­πάρχει, γιατί μέσα από τις άπειρες σαρκώσεις μας, σκοπός μας είναι να ξανά-ενωθούμε πάλι με τον Πατέρα μας, Δημιουργό μας, Θεό μας... Η δεύτερη άλλη λέξη, που είναι η ψυχή, έχει να κάνει με το κομμάτι αυτό, στο οποίο, καταθέτουμε τις διαχειρίσεις των εμπειριών της κάθε σάρκωσης μας. Δηλαδή είναι εκείνο, στο οποίο αποτυπώνεται ο τρόπος που ζήσαμε και το πόσο μακριά η κοντά είμαστε προς το σκοπό της δημιουργίας μας. Η ψυχή εγκαθίσταται ατομικά στον κάθε άνθρωπο, στο σημείο του μετώπου, λίγο πιο πάνω ανάμεσα στα φρύδια. Στην ψυχή μας καταγράφεται η κάθε πράξη μας. Έτσι όταν βλέπουμε έναν άνθρωπο να έχει καλούς η άριστους τρόπους στις εκδηλώσεις του, αυτό σημαίνει, ότι αυτή η ψυχή έχει παλαιότητα και έχει σαρωθεί πάρα πολλές φορές και γι' αυτό υπάρχει αυτή η εξέλιξη πηγή